hittarecept.se
Follow on Bloglovin

Fredagsfrukost

God morgon!
Det är något speciellt med fredagar, visst är det?
Jag gillar den höstiga känslan.
Jag gillar att stiga upp extra tidigt och mysa ner mig i varma koftor samtidigt som jag njuter av en varm kopp kaffe eller tee. Till och med frukosten är extra mysig på hösten!

Idag blev det en favorit i repris till frukost - nämligen kokosyoghurt som jag kallar det. 
Jag gör yoghurten enkelt genom att ta hälften av önskad mängd fet kokosmjölk (alltså det feta vita i kokosmjölken) och blandar det tillsammans med önskad mängd kokosvatten (det rinniga i kokosmjölken).
Sedan blandar jag bara ihop detta tills det får en yoghurtliknande konsistens. 
Därefter så toppar jag med det jag är sugen på. Idag blev det jordgubbar, banan, valnötter, kokos och kanel. 

En god frukost som man kan variera i all oändlighet och som man håller sig mätt på länge!

 
Hoppas ni får en fin fredag!
hittarecept.se

Kommentera här: