hittarecept.se
Follow on Bloglovin

Favoritfrukosten just nu...

Jag har en ny kärlek som får mig förälskad gång på gång varje morgon!
När jag lägger mig på kvällen kan jag riktigt längta till frukosten.




Så lätt att göra, och samtidigt så otroligt gott!
Såklart utan mjölk och gluten.

Vad är det jag pratar om?!


Jo, det är nämligen bananpannkakor!
Om ni inte provat att laga det innan så kan jag verkligen rekommendera er att prova!
Man håller sig mätt länge dessutom och man kan variera tillbehören i all oändlighet!

Receptet finns här:
1 portion

Ingredisenser:
1 ekologisk banan 
2 ekologiska ägg

Instruktioner:
Mosa bananen först med en gaffel, knäck sedan i äggen och blanda väl.
Stek i (kokos)olja på medel värme och vänd pannkakan en gång. 

Servera med valfritt tillbehör! Jag använde hallon, pumpafrön, jordnötter, kokos och kanel!

hittarecept.se

Kommentarer:

1 Sara Johansson:

skriven

Åh vad gott!! Det ska jag prova imorgon! :D

Svar: Du kommer inte ångra dig! :D
talandeord.blogg.se

2 Tina:

skriven

Hej, jag provade ngn gång att göra med fick inte till det som en pannkaka??? blev bara en kladdig kaka. Tror att det var keso i också, men det här receptet fungerar kanske bättre. Måste bara köpa bananer först :-)

Svar: Hej Tina! Ett tips är att steka dem på ganska låg värme under en lite lägre tid så de stelnar innan man vänder dem, så är chansen större att de håller vid vändningen! :)
talandeord.blogg.se

Kommentera här: