hittarecept.se
Follow on Bloglovin

Varmt väder, sval lunch

God dag fina ni! 

Idag sov jag ända till kl 10.
Tror inte jag kan komma ihåg sist det hände. 

Vaknade med en härlig känsla i kroppen.
Solen sken utanför fönstret och jag mådde bättre i magen. 

Har haft ett skov nu i några dagar vilket har gjort att jag inte orkat göra så mycket. 
Men igår orkade jag ta mig till stan för att köpa lite "pysselgrejer".
 
Har haft en stor lust att rita länge nu, men har inte känt att jag varken har haft så mycket tid, ro och redskap för det. 
Så varför inte passa på när man äntligen har möjligheten att göra detta? 
Och energinivån det går åt till det är lagom när jag är i ett skov. 
Bara för att jag mår dåligt så behöver jag inte undvika att göra saker, det gäller bara att anpassa aktiviteterna. 
Kanske kan jag inte träna eller gå ut och dansa, men rita lite eller skriva en dikt eller två (som jag också gillar att göra) är mer lagom aktiviteter i det tillståndet. 
Bara för jag är sjuk så vägrar jag sluta leva. 

 
Men idag mår jag bättre som sagt! 
Märker verkligen hur bra jag mår av att vara lite kreativ ibland. Jag kan sitta flera timmar och hålla på med en sak, och få så många insikter under tiden

När jag såg solen skina in genom mitt fönster imorse så bestämde jag mig ganska snabbt för att ta en morgonpromenad. 
Det var skönt, varmt och fick mina tankar att tänka på att jag vill ha en riktigt somrig lunch när jag kommer hem. 

.. och så fick det bli!
Nämligen en kall kycklingsallad!
Låter bilderna tala om vilka ingredienser jag använde.
Sallad går ju dock att kombinera i all oändlighet!

(Ps: Ni som har IBS ska vara varsam om ni tål majs, fetaost och avokado.. jag tål dem alla). 
 
Hoppas ni får en bra dag!
 
hittarecept.se

Kommentarer:

1 GoForFit:

skriven

Så gott! :))

Svar: Det var det verkligen! :)
talandeord.blogg.se

Kommentera här: