hittarecept.se
Follow on Bloglovin

Promenad, paket och experiment i köket

Efter frukosten begav jag mig ut på en promenad.
Tog med mig kameran som sällskap. 

Härliga, varma sommarmornar - ni är magiska och jag kommer att ta tillvara på er. 
 
Påvägen hem svängde jag inom Ica för att hämta mitt paket från Bodystore.
Det kändes lite som julafton att öppna paketet (fast jag visste vad som fanns däri).

Kokosmjöl, mandelmjöl, chiafrön och kanel.
Här ska bakas!

Vad har jag inte kommit på ännu, men är sugen på att baka bröd av olika slag. 
Jag lovar att dela med mig av recepten sen. 
 
Till lunchen idag vill jag experimentera lite och prova något nytt tillbehör till den sedervanliga köttfärsåsen. 
Kollade i kylen och hittade en zucchini. Kom på att jag läste om "zucchinipasta" på en blogg här om dagen och fick lust att testa detta. 

Det gick snabbt och enkelt! Riv bara zucchini i ett rivjärn, lägg i en kastrull, salta och låt det koka i ca 3 minuter - klart!
 

(OBS: Majs och kidneybönor är inte grönt på FODMAP så var varsam om tål detta eller inte om du har IBS!)
hittarecept.se

Kommentera här: