hittarecept.se
Follow on Bloglovin

Krämig kokosgröt

God morgon!
Imorse så fick jag äntligen användning av kokosmjölet jag beställde från Bodystore här om veckan!

Eftersom min mage inte längre tål havregryn (inte ens glutenfria) så har jag börjat kolla efter andra alternativ till gröt. Jag har ju ätit havregrynsgröt till frukost i många, många år och saknar verkligen det i min morgonrutin!

Jag hittade ganska så recept på "kokosgröt" på nätet och bestämde mig för att prova. Som vanligt så ändrade jag lite i receptet så det blev lite mer i min smak. 
 

Recept:
1 portion

2 ägg
1,5 dl kokosmjölk/mandelmjölk eller annan typ av mjölk
2 msk kokosmjöl 
1 msk chiagrön
En nypa salt

Vispa ihop mjölk, ägg och salt i en kastrull. Rör ner kokosmjölet och chiafröna och rör under medelstark värme tills gröten tjocknat. 

Nu hade jag ingen frukt eller bär hemma, men det passar bra som toppning - precis som vid vanlig gröt!

hittarecept.se

Kommentarer:

1 Irre:

skriven

Det ska jag prova:)

Svar: Vad kul! Berätta gärna vad du tyckte sedan :)
Ha en fin helg!
talandeord.blogg.se

Kommentera här: