hittarecept.se
Follow on Bloglovin

Vitlöksolja

God kväll!

Äntligen har jag semester! Och imorgon ska det bli fint väder, så jag ska passa på att åka till havet för första gången då! Kan man börja semestern på bättre sätt?

Jag tänkte passa på att åter tipsa er om vitlöksoljan jag tidigare skrivit om!
Det är superlätt att göra och är verkligen så praktiskt! Man kan steka i det, ha det i såser, marinader, gryter - ja, endast fantasin sätter stopp!

Ett annat tips är att göra det och ge bort som en fin present! 

 

Recept vitlöksolja:

Skala och grovhacka 2-3 vitlöksklyftor.
Lägg i en liten flaska och häll i oliv- eller rapsolja.

Instruktioner:
Oljan kan sedan användas som smaksättning i stället för vitlök i matlagning. Låt vitlöken ligga kvar i flaskan och fyll på med ny olja efter varje användning.

hittarecept.se

Kommentarer:

1 Lisa Andersson:

skriven

Låter jättegott, ska jag prova! :)

Svar: Kul! Berätta gärna vad du tyckte om det sedan! :D
talandeord.blogg.se

2 kicki :

skriven

Visst var det här ok i fodmap?

Svar: Ja, den är okej enligt FODMAP! :)
talandeord.blogg.se

3 Margareta:

skriven

Toppenrecept! Vet du om man gör likadant med gul lökolja eller du kanske redan har gjort sådan. Om du har det hur gör du det? :D

Svar: Hej Margareta! Tack! Jag har faktiskt inte testat oljan men gul lök - men jag tror det fungerar alldeles utmärkt att byta ut vitlöken mot gul lök! Återkom gärna och berätta hur det gick om du provat :) Ha en fin dag!
talandeord.blogg.se

Kommentera här: