hittarecept.se
Follow on Bloglovin

Kokosscones

Scones är en stor favorit för mig, och jag blev glad när jag experimenterade fram detta receptet nu ikväll och de smakade precis lika gott som "vanliga" scones, fast de varken innehåller gluten eller några mejerier. 
 
Kan verkligen rekommendera er att prova dem, de är verkligen enkla att göra och det går otroligt fort att baka dem också!

 
Recept för 2 stycken scones:

2 ägg 
1 dl kokosmjöl
1 tsk fiberhusk
1 krm bakpulver
2 msk kokosolja

Blanda alla ingredienser, låt svälla i några minuter och baka sedan ut degen till två scones.
Grädda sconsen i 200 grader tills bröden har fått en fin ljusbrun färg (ca 10-12 min).

hittarecept.se

Kommentarer:

1 Lisa:

skriven

Åh vad gott det ser ut, det måste jag prova! :)

Svar: Ja, de blev supergoda! :)
talandeord.blogg.se

2 Connor's kitchen:

skriven

Vilket kul recept! Jag tror jag har allt hemma, ska testa ikväll!

Svar: Så kul när man har allting hemma så man kan prova direkt! :)Berätta gärna vad du tyckte sen! :)
talandeord.blogg.se

Kommentera här: