hittarecept.se
Follow on Bloglovin

Tips på nyårs"godis"!

Hej fina ni!

"Jag måste bli bättre på att uppdatera min blogg", sa jag till min pojkvän igår. Mycket tid har gått till skola och praktik det senaste halvåret, och min tid och energi jag har haft kvar har ägnats åt att umgås med pojkvän och vänner, träna eller läsa böcker. Så efter de förutsättningarna jag har haft så har bloggen helt enkelt medvetet prioriterats bort fram till jag känner att jag har tid att skriva här igen. Och det är fullständigt okej, man kan inte hinna med allt hela tiden. Det gäller att prioritera och fördela sin energi urifån de förutsättningarna man har för stunden. 
Efter jul så blir det dock skola igen vilket gör att jag får mer flexibla dagar än vad de var under mina 10-veckors praktik, och då har jag förhoppningen om att jag har tid och inspiration till att skriva här igen! 
 
Jag tänkte bjuda er på ett supergott och nyttigt alternativ till nyårs"godis" ikväll! Det går lätt och fort att göra och jag lovar att det kommer vara uppskattat hos era nära och kära! Jag pratar nämligen om en en gammal favorit för många - nämligen rocky road, men här helt utan gluten, mjölk eller socker!

 
Rocky road

Ingredienser:

7,5 msk kokosolja 

6 msk kakao (gärna rå)

6 msk rissirap

1,5 dl hackade nötter (te.x. valnötter, jordnötter och pecannötter)
2,5 msk jordnötssmör


Instruktioner:

Börja med att smälta kokosoljan i en kastrull. Rör under tiden ner kakaon, rissirapen, de hackade nötterna och jordnötssmöret. 

Häll chokladsmeten i muffinsformar eller i en burk som du lagt bakplåtspapper i botten på. 


Förvara chokladen i kylskåpet i minst två timmar före servering.

GOTT NYTT ÅR PÅ ER! 

hittarecept.se

Kommentera här: