hittarecept.se
Follow on Bloglovin

Omelett med stekt bacon

Hej kära läsare!

Jag vet om att jag har varit dålig på att uppdatera nu på senare tid, men jag njutit av min semester och valt att inte lägga så mycket energi på datorn. Dessutom så letar jag lägenhet för fullt i Malmö, vilket tar både tid och energi, men förhoppningsvis hittar jag någon snart!

Men nu är jag tillbaka här i bloggen och ska försöka uppdatera så mycket jag kan!

Idag skrek verkligen min kropp efter något fett, vilket sedan förde mina tankar vidare till bacon! Jag ville dessutom ha något som gick fort att göra till - och vad är inte snabblagat om omelett? Och vips, så hade jag planerat dagens lunch!

Recept:
(1 portion)

Omelett:
2 ägg
Önskad mängd vatten
Önskad mängd mandelmjölk
1-1,5 msk fiberhusk

Blanda allt och låt svälla i ca 10 min. 
Stek i olja på medel värme i en stepanna. Krydda med valfria kryddor. 
Servera stekt bacon till och en god sallad!

hittarecept.se

Kommentarer:

1 ɑ n n i k ɑ:

skriven

Gott :)

Svar: Ja, det är inte dumt! :)
talandeord.blogg.se

2 Jessica:

skriven

Mat man blir glad av :D

Svar: Verkligen! :D
talandeord.blogg.se

Kommentera här: