hittarecept.se
Follow on Bloglovin

Sådana där dagar som allt bara känns så bra

God kväll på er!
 
Idag är en sådan dag då jag varit sjukt effektiv. Har hunnit med en massa! OCH samtidigt haft tid över till att njuta.
 
 
Mysig långfrukost. Plugg. Träning. Ännu mer plugg på balkongen - samtidigt som solen stekte härligt (finns det några bättre sätt att plugga på?). Storhandling. Storkok med kyckling och ungsrostade rotfrukter (YAM!). Lite till plugg.

Sedan avslutade jag med att städa mitt rum.

Nu ligger jag här i min säng med tända ljus och bara njuter av ordningen och lukten av nystädat. 
Visst känns det som om vissa dagar är längre än andra..? Lustigt det där. 
Jag tror faktiskt det har att göra med vad man lägger sin energi på, precis som jag skev i mitt förra inlägg. 
 
Det har varit en bra helg överlag.
Jag har fokuserat på sådant jag tycker om att göra.
Jag har hämtat en massa härlig energi med andra ord.
 
Umgåtts med fina människor. Och samtidigt uppskattat hur lyckligt lottad jag är som har dem i mitt liv. Ni vet när man får en sådan "AHA-upplevelse" när man befinner sig i en situation? Jag fick verkligen en sådan. Ibland tar man saker och ting så givet att man inte tänker på hur bra man har det eller uppskattar det man har. Men jag tror man behöver stanna upp ibland och bara känna efter. Och känna sig tacksam för det man har. 
Jag har tränat. Min träning, mitt gym, mina älskade hantar. För vissa låter det kanske lite lustigt, men gymmet är verkligen en frizon för mig, mitt andra hem, min terapi, en del av mig. Träningen är så mycket mer än just träning för mig. Genom varje löpsteg känner jag mig lättare, klarare i huvudet. För varje repitition i marklyft känner jag mig inte bara starkare fysiskt utan också mentalt. Endrofinerna efteråt splittar i kroppen och jag känner mig så mycket gladare efter ett träningspass. Bland den bästa känslan jag vet, faktiskt. 
Och mina älskade promenader. Den bästa tiden att ut och gå enligt mig på vår och sommarkvällar. Då solen håller på och gå ner och solstrålarna lägger sig som en glöd över trädtopparna och hustaken. Jag gillar att se när solen går ner, det är så fruktansvärt vackert.  
Var ute och gick vid S:t Hans backar här i Lund igår. Gick upp på den högsta toppen och kollade ut över Lund i solnedgången. Fantastiskt fint. 
hittarecept.se

Kommentera här: