hittarecept.se
Follow on Bloglovin

Kent = tidsmaskin

Jag fick något Kent-ryck idag och lyssnar på en massa Kent-låtar. 
 
Det får mig att tänka tillbaka på när min syster var närmaste besatt av Kent, och lyssnade på deras skivor i detta rum jag befinner mig i just nu. 
 
Det känns lite konstigt att vara tillbaka i Olofström igen, att bo hemma hos mina föräldrar igen. Så mycket som krockar. Så många minnen här. Jag har gått i samma promenadspår som jag brukar och som jag gjort i många år, ätit frukost i samma kök som jag gjort i så otroligt många dagar i mitt liv. Det känns så välbekant men ändå ovant och lite konstigt. 
 
Jag var en annan människa när jag bodde här än vad jag är nu.
Jag minns hur jag tänkte och hur mina dagar brukade se ut. Jag är så annorlunda nu, tänker annorlunda. Det är ändå härligt att reflektera över, sådana här upplevelser gör det så tydligt att se hur tiden och erfarenheter formar oss som personer. 
 
Jag tänker också på hur mycket som har hänt detta året. Den 26:e december förra året flyttade jag till Lund. Det var det bästa jag någonsin gjort, jag kände det i hela mitt inre att det var rätt sak att göra, för mig. Och även om det var en stor chansning så visade det sig vara helt rätt. 
 
Den största läxan jag lärt mig detta året är nog att allt inte går att planera, och att jag hellre chansar och riskerar att "förlora" än att backar med känslor av rädsla över att det kommer misslyckas och att jag kommer bli sårad. För om man inte vågar chansa att göra saker man vill göra sårar man bara sig själv ändå i långa loppet. 
 
2014, jag tror jag är redo för dig. Det ska bli ett spännande år, minst sagt. 
 
 
hittarecept.se

Kommentera här: