hittarecept.se
Follow on Bloglovin

Tankar mellan hjärtslag

Jag har saknat det. 
Ord, som flödar. Meningar som bildas. 
Tankar som visar någon slags röd tråd. Som ger mig något typ av svar. 
 
Det har varit tomt länge. Liksom ekat. 
Jag har saknat det. Nästan begärt det. 

Kanske har jag levt i framtiden. Framtiden känns alltid så ljus, formbar. Annat än dåtiden, den är låst, går inte att ändra. Kanske har jag levt i den också. Kanske är det därför det inte gått att skriva. 
 
När saker förändras på utsidan, så ändras saker även på insidan. 
Förändringar. Så många förändringar. Kanske är det också därför det är så svårt att skriva. 

Jag har gått i skogen. Det brukar få mina tankar att dansa, att trängas för att få komma ut i skrift. 
Men det har varit tyst, stilla. 

Igårkväll tänkte jag tyst för mig själv att det är dags att sluta tvinga fram det. Så jag slutade tänka på det. 
 
Idag kunde jag äntligen skriva för första gången på mycket länge. Då slog det mig att jag försökt tvinga fram det så länge, att jag kanske låst mig själv. När man lägger prestation i något som ska vara lustfyllt så riskerar man samtidigt att ta bort glädjen och energin, som egentligen utgör kärnan i upplevelsen. 
 
Äntligen
 
 
 
 
hittarecept.se

Kommentera här: