hittarecept.se
Follow on Bloglovin

En hopplös romantiker

Den största gåvan här i livet enligt mig är kärleken. Att få ge och känna kärlek till de personerna jag älskar. Och att uppleva att jag själv blir älskad tillbaka. 

För mig så är att vara kär bland den vackraste upplevelsen som finns och något jag är otroligt tacksam över. Det finns inget renare eller vackare än kärleken. Den har inga begränsningar och vi kan inte styra över den. Det är känslor som finns inom oss som berättar vid vi känner.

Jag tror att jag alltid ha haft en ganska så "gammaldags" syn på kärlek. Fram till jag var lite över 20 år så trodde jag bara att jag skulle få en chans att bli kär i mitt liv. Jag kunde inte i mitt liv förstå hur man kunde få så starka känslor för mer än en person under sin livstid. Det fanns inte i min värld. 
Detta trodde jag fortfarande när jag blev singel. Jag hade missat min enda chans till kärlek. Ni kanske tycker att jag låter naiv, men att bli kär i någon är i mina ögon är inte något jag tar för givet.
 
Men jag blev det. Jag blev kär igen. Jag tror inte jag har berättat detta för någon, men hela min världsbild förändrades när jag insåg detta. Jag känner en sådan stor tacksamhet för att få uppleva denna gåva. 
Att ha någon så nära att dela sitt liv med, och få vara en del av den personens liv. I glädje, oro, sorg, hopp och allt som finns där emellan. Få uppleva fina stunder tillsammans med också stöttning, råd och känna att någon finns där för en när livet ibland känns svårt. Att utvecklas tillsammans. Wow, jag tycker det är så himla häftigt och underbart. 
 
 
Jag tycker att vi uppskattar kärleken för lite idag. Under epoken Romantiken var kärleken något stort som värderades högt, hyllades och uppskattades. 
 
Idag försvinner vi så lätt bort i annat, jobb, "måsten", datorer, mobiltelefoner och tvapparater. Vi tar ofta kärleken för givet, glömmer bort den, bortprioriterar den. Tänk att kärleken är den viktigaste blomman du har, om du inte vattnar den med näring och sköter om den, så vissnar den så småningom. 
 
 
 Om du är kär - hur ofta känner du uppskattning du din partner? Berättar hur mycket du älskar henne/honom? Jag tror verkligen att detta är kärnan till kärleken och håller den vid liv. Snälla, ta inte bland det vackraste du har för givet. Jag förstår (även om jag har svårt att erkänna det, hopplös romantiker som jag är) att kärleken kan förändras och vissna med tiden, trots att någon inte gjort något "fel"Men jag tror också många förhållanden idag tar slut eftersom man tar kärleken för givet och inte ger den kraft med hjälp av att visa att man uppskattning den. Att den med tiden vissar och försvinner och att det är svårt att hitta tillbaka.
 
För i dagens slut - vad är egentligen viktigast? 
hittarecept.se

Kommentera här: