hittarecept.se
Follow on Bloglovin

I ett liv någon annan stans, där du ännu inte fanns

Hej kära ni. 
 
De tre senaste timmarna har jag befunnit mig i en annan värld känns det som. Jag har gävt ner mig i mitt projekt och verkligen bara skrivit, skrivit och skrivit. Tills det tog stopp. Jag ville gärna fortsätta, för jag vet att det ännu är mycket kvar att göra. Men samtidigt så påminde jag mig själv att jag måste vila, att inspirationen inte kommer på beställning. 
 
 
Det är mycket i mitt huvud nu. Det känns som kontakten till mig själv och mina tankar det senaste 1,5 året inte har kommit fram riktigt. Det känns som en "propp" som har hållit flesta tankarna instänga och att proppen nu har "lösts upp" och att alla tankarna bara "forsar ut" och alla tävlar om min uppmärksamhet. Lusten att göra saker, uppleva saker, sträva efter saker finns där igen. Motivationen att uppnå allt det jag drömmer om är så hög och stark att jag undrar om jag någonsin känt så tidigare. Kanske är det för att jag verkligen VET denna gång att jag kommer lyckas med det jag jobbar på? Jag känner det där inom mig. Och som alltid har jag ganska dåligt tålamod, jag vill vara färdig med det nu, helst igår. Men jag vet att det inte funkar så, att det är en process och att det är processen som är vägen dit, vägen till att det en dag ska vara klart. Till jag står där med det färdigt i mina händer. 

Jag vet faktiskt inte vad jag ville komma med detta inlägg. Det var nog för min egna skull att rensa tankarna lite. Hoppas ni får en trevlig kväll!
hittarecept.se

Kommentarer:

1 Lisa :

skriven

Tack, Jonna för dina fina blogginlägg. Du inspirerar verkligen!

Svar: Åh tack, Lisa! Det gläder mig att höra! :)
talandeord.blogg.se

Kommentera här: