hittarecept.se
Follow on Bloglovin

Jag minns

God kväll fina ni. 
Jag har nog försökt skriva ett inlägg ett tag men tankarna har snurrat runt och inte riktigt velat landa förrän nu. 
 
Jag har tänkt på dig idag. På dina blåa ögon och ditt lockiga hår. Jag har tänkt på hur ont du hade i din kropp, hur åldern och livet låtit din rygg kurvas så du inte kunde gå riktigt längre. Jag minns när jag var liten och vi hälsade på. Jag var alltid så blyg och vågade aldrig säga så mycket. Men jag kom ihåg den stora bokhyllan du hade, med fotona på alla oss barn. Jag stannade alltid vid fotot på dig som var taget när du var ung. Du var så vacker och jag kom ihåg att jag ofta undrade varför du inte hade någon vid din sida. Du pratade aldrig om det. Jag kunde ana att du hade blivit sårad någon gång, och att det var ditt val att aldrig ge någon en chans igen. Men jag kommer aldrig få veta sanningen, och det var nog så du ville ha det. 
Jag undrar om du var lik mig som ung. Jag kunde känna igen den nyfikna blick dina ögon gav. Även om smärtan alltid var påtaglig så var din blick alltid så klar. Om man bara hade fått se dina ögon så hade man trott att du inte var en dag över 20 år. 
 
Jag minns så väl den morgonen för några år sedan när jag vaknade upp och kände att världen var annorlunda på något vis.
Kort därefter så fick jag reda på att du lämnat denna jord. 
Jag blev ledsen, men samtidigt så visste jag att det var okej för dig att gå vidare. Att du hade förberett dig. Du var redo. 
 
Du lärde mig många saker som jag aldrig berättade för dig. Du betydde mer än vad du anade. 
Jag beundrade din inställning till livet. Trots smärtan så skrattade du, trots att du knappt kunde röra dig så glimmande det av liv i dina ögon.
Du var så omtänksam och tänkte alltid på alla oss andra.
Jag minns hur det luktade i din lägenhet och att det gav mig en varm känsla av trygghet i min mage.
Jag fick alltid en känsla av att du hade fått vara modig i ditt liv, att du hade fått ta svåra beslut.
Men du såg aldrig ner på livet för det.
Du visade mig ofta bilder från ditt liv i dina fotoalbum och jag kunde se att du verkligen hade levt ett liv som även innehöll så mycket glädje.
Du var så stark, varm och kärleksfull på alla sätt och vis. En fin människa.
Jag kommer alltid ha dig i mitt hjärta och jag kommer aldrig glömma dig.
Tack för att jag fick vara en del av ditt liv 
 
 
hittarecept.se

Kommentarer:

1 Magdalena:

skriven

Åh, jag gillar verkligen din blogg! Så fint.

Kommentera här: