hittarecept.se
Follow on Bloglovin

Mjölkfria och glutenfria frallor

God morgon!
Hoppas ni har haft en fin vecka hittills!
Min vecka har varit hur bra som helst. Det händer mycket roliga saker i mitt liv nu och det känns väldigt bra. Önskningar slår in och jag får nästan nypa mig i armen varje dag för att förstå att det är sant. 

Men till något annat! Lite recept! Som ni kanske har märkt så har det inte varit så mycket recept under en längre period. Det beror främst på att jag inte har någon ugn i min lilla etta utan endast två plattor till att laga mat med. Därför blir maten inte så roligt att prova på nya rätter och liknande. Men nu är jag mycket hos mina föräldrar under sommaren och då kommer matinspirationen tillbaka! Äntligen!

Igår efter jobbet var jag sugen på frallor och slängde ihop detta recept. Gluten och mjölkfritt såklart! Det var supergott och enkelt att göra. 
 
 

Ingredienser:
(blir ca 6 st frallor)

5 ägg
0,5 dl rapsolja
2 msk kokosgrädde
2 dl pofiber
1 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
Lite salt

Sesamfrön till topping

 

Instruktioner:
Sätt ugnen på 200 grader.
Vispa äggen fluffiga.
Tillsätt rapsoljan och kokosgrädden och blanda ihop.
Blanda därefter i de torra ingredienserna.
Rör ihop allt till en deg som får svälla i 5 min.
Tvätta händerna och blöt dem sedan med kallt vatten.
Toppa med sesamfrön och sätt in i mitten av ugnen i 15 min.

Klart!

hittarecept.se

Kommentera här: