hittarecept.se
Follow on Bloglovin

Chiapudding - min nya favoritfrukost

God morgon!
Det tog ett tag innan jag gav den en chans, och sedan glömde jag liksom bort den. Men nu har jag gett den en ärlig chans och kommit fram till att jag verkligen gillar den - smaken, konsistensen, den sköna mättnaden man får och att man kan variera den i all oändlighet. 
Vad är det jag pratar om? Det är den omtalade chiapuddingen jag talar om!
Det går dessutom superlätt att göra!
 
 
Här är receptet på en portion chiapudding:

Förbered kvällen innan du ska äta den:
2 dl mandelmjölk
3 msk chaifrön

Blanda ihop mjölken med chiafröna väl i en skål och förvara i kylen. 

Morgonen efter är den färdig att äta! Toppa med valfri topping. Denna morgon lyxade jag till det med hallon, banan, jordnötssmör och kanel. Mums!

Hoppas ni får en bra dag!
hittarecept.se

Kommentarer:

1 Fyrtiotaggare :

skriven

älskar också chiapudding, har ofta lite vaniljpulver i också! Mums!

Svar: Ellerhur, det är riktigt gott! Vaniljpulver ger det ännu en lite lyxigare känsla! :)
talandeord.blogg.se

Kommentera här: