hittarecept.se
Follow on Bloglovin

Frukost i nya lägenheten

God morgon kära läsare!
Jag hoppas ni sovit gott?

Jag önskar faktiskt att jag hade fått lite sovmorgon idag. Igår hade jag nämligen fullt upp med en lång dag på praktiken, plugg, träning, veckohandling och storkoksmatlagning. Tror inte jag kunde sätta mig ner för första gången förrän kl 22.30 på kvällen. Behöver jag säga att jag somnade bums innan kl 23 sedan?! 

Men jag känner mig piggare efter en god och stadig frukost. Nu känner jag mig mer redo inför en ny dag! 



Frukosten blev en av mina favoriter. Nämligen kokosmjölk tillsammans med hallon. jordnötter, kokos och kanel på toppen. Enkelt, snabbt. nyttigt och mättande - precis som jag gillar det!
Jag är så glad att jag har köpt en tv till min lägenhet, nu kan jag äntligen mysa framför Nyhetsmorgon igen samtidigt som jag äter min frukost!

 
Hoppas ni får en bra dag!
hittarecept.se

Kommentarer:

1 Ina:

skriven

Lite nyfiken, när du tar kokosmjölk använder du vanlig från burk/terra och rör om eller köper du kokosmjölk i mejeridisken? :)

Svar: Hej! Jag använder främst Kung Markattas kokosmjölk som jag låter vara i kylen först för att den ska bli mer fast i konsistensen, sedan blandar jag ihop det hårda vita i mjölken tillsammans med det mer rinniga kokosvattnet så det blandas och därav blir mer krämigt! :)
talandeord.blogg.se

2 monika:

skriven

Ina :det finns en krämig kokosmjölk att köpa i affären. Märke garant i tetra pack (rosa färg)som är krämig som yoghurt;)

Svar: Det är också riktigt gott! :)
talandeord.blogg.se

3 Elin:

skriven

mums va gott!

Svar: Det är riktigt gott! :)
talandeord.blogg.se

4 Ina:

skriven

Tack för svar och tips. Det låter verkligen enkelt och något jag måste prova :) båda sorterna! Jag har använt båda i matlagning men aldrig på detta sätt. Hoppas jag gillar det :-)))

Svar: Ja det är det absolut, både gott och enkelt! :)
talandeord.blogg.se

Kommentera här: