hittarecept.se
Follow on Bloglovin

Träningen går grymt bra nu!

Som rubiken råder - det går sjukt bra på träningen nu!
 
Jag har formulerat ett träningsschema som jag "testkör" denna vecka. Detta schema har jag formulerat stegvis under flera månaders tid. Jag ville inte stressa med det. Jag har haft svårt att forumlera det tidigare då jag har haft svårt att faktiskt veta vilka mål jag har med min träning. Jag tränar ju främst för det är roligt och det är ju det mest väsentliga. Men jag har varit inne på att tävla i fitness men efter jag besökte fitnessfestivalen här i Lund så insåg jag inte att det är min grej. Det har varit ganska så skönt att sticka till gymmet och köra det jag känner för den dagen, men efter ett tag så har det blivit att jag kört samma övningar gång på gång. Det har blivit tråkigt. Ostrukturerat. Och en aning ofokuserat. 
 
 
Men nu har jag äntligen kunnat knåpa ihop det bästa schemat jag någonsin gjort! Det är fokuserat på basövningar som marklyft och knäböj, inspirerat från crossfit med inslag av cirkelträning och TABATA. Fokus på att bygga starkare ben, core och rygg. Sedan har jag blivit förälskad i spinning! Så det ingår också i schemat. Allt utformat enligt mina mål - som bland annat är att bli starkare, träna mer funktionellt med helkroppsövningar, träna kondition samt att prova fler nya övningar och gruppträningspass! Jag är så pepp inför varje träningspass, det är så KUL. Jag får fjärilar i magen inför varje pass, haha!
 
Detta är ett exempel på hur måndagspasset ser ut, ett riktigt killerpass! Kan knappt gå efteråt, haha!
 
Morgonpromenad till spinningen 06.45 imorse.
 
Jag har även börjat träna främst på morgonen nu! Runt 5-6 på morgonen ringer klockan och jag hoppar in i träningskläderna direkt och tar mig till gymmet. Innan har jag haft svårt att träna innan frukost men nu har jag insett att det nog bara har suttit i huvudet. Innan tänkte jag: "jag har inte ätit frukost" när jag försökte träna innan frukost, och såklart kurrade magen då. Nu tänker jag inte alls på det, sätter bara in musiken i öronen och kör! Inget kurrande och ingen svaghet i kroppen alls, så skönt! Och det bästa är ju den stora frukosten jag får äta efter passet! Att träna på morgonen passar bäst med min vardag just nu, eftermiddagarna går mest åt till plugg och annat då vi går i skolan längre in på eftermiddagarna denna termin. 
 
Såhär ser min frukost ut i princip varje dag, havregrynsgröt med ett ägg, hallon, linfrön, mandelmjölk och massa kanel!
 
Nu ska jag kila in till köket och göra storkok men bland annat sötpotatis, namnman! 
Ha en trevlig torsdag gott folk!
hittarecept.se

Kommentera här: